Kom igång med att annonsera på Google.

Google Ads är ett enkelt och kraftfullt sätt att nå fler kunder och utveckla ditt företag. Läs mer om att komma igång med ditt google ads konto här.

Google Ads är ett utmärkt sätt att marknadsföra ditt företag på nätet. Det är enkelt att skapa och hantera annonser som når rätt personer vid rätt tidpunkt. Oavsett om de surfar på webbplatser på internet eller söker efter innehåll på Google kan man nå dom. Du kan använda Google Ads för att driva trafik till din webbplats eller, vilket innebär större möjligheter till konverteringar.. Men det finns flera sätt att Annonsera på google:

Google Ads är en annonsplattform som kan hjälpa dig att nå nya kunder i exakt det ögonblick då de söker efter din produkt eller tjänst, och den kan också hjälpa dig att komma i kontakt med dem senare när de surfar på webbplatser på internet.

Google Ads är en annonsplattform som kan hjälpa dig att nå nya kunder i exakt det ögonblick då de söker efter din produkt eller tjänst, och den kan också hjälpa dig att komma i kontakt med dem senare när de surfar på webbplatser på internet.

//Om du är en småföretagare som vill öka försäljningen, men inte vet var du ska börja, kan Google Ads vara precis vad du behöver! Det är enkelt att komma igång med google ads.

Du betalar bara när någon klickar på din annons, vilket gör google annonsering ett utmärkt sätt att marknadsföra ditt företag på nätet.

Google annonsering är ett utmärkt sätt att marknadsföra ditt företag på nätet. Du betalar bara när någon klickar på din annons, vilket gör det till ett utmärkt sätt att marknadsföra ditt företag på nätet. Här är några exempel på hur du kan använda detta för att marknadsföra ditt företag:

Med smarta kampanjer kan du få igång dina annonser på några minuter utan att behöva lägga ner mycket tid och pengar.

Är en smart kampanj rätt för dig? Svaret är ja. Om du vill komma igång snabbt och inte vill spendera mycket tid och pengar på din Google Ads-kampanj kan du skapa en.

Det är det fina med smarta kampanjer i google ads: de tar hand om de viktigaste delarna av att upprätta din annons så att allt du behöver göra är att fylla i tomrummen med information om ditt företag, dina produkter eller tjänster. Förutom denna bekvämlighetsfaktor erbjuder smarta kampanjer några stora fördelar jämfört med traditionella kampanjer:

  • Du kan skapa en ny annonsgrupp med bara två klick! Dina annonser placeras automatiskt i en befintlig kampanj om det finns en sådan (och vice versa).
  • Du får rekommendationer från Google baserat på vad andra annonsörer gör som fungerar bra för dem på olika enheter (dator eller mobil) och platser (lokaliserat efter språk). Dessa insikter ger värdefull information om hur andra riktar sig till liknande målgrupper samt vilka typer av annonser som fungerar bäst på vissa platser vid vissa tidpunkter.
digital marketing, seo, google

Du bestämmer själv över din budget – sätt ett tak för månadsbudgeten och överskrid aldrig det.

  • Skapa ett månatligt budgettak. Detta är det maximala belopp som du kommer att spendera på AdWords varje månad, och det kan ändras när som helst.
  • Skapa en daglig budget. Detta är hur mycket du kommer att betala för varje dag under kampanjens livscykel (en kampanjs “livstid”). Den skiljer sig från månadsbudgeten genom att den inte är en övergripande gräns, utan påverkar hur mycket du betalar varje dag i månaden i stället för allt på en gång i slutet. Om du precis har börjat med PPC-annonsering eller inte har så mycket pengar att spendera på annonser just nu men vill få in bra data i Google Analytics innan du ökar din investering senare, försök då att ställa in denna gräns någonstans mellan 50-100kr per dag, så att det inte blir några överraskningar när/om det tar fart! Om inte så känner du dig fri att öka detta belopp gradvis över tiden efter behov utan att oroa dig för att gå över eftersom återigen – vi pratar om cent här, inte tusentals dollar!

Smarta kampanjer optimerar automatiskt mot ditt mål så att du kan spendera mindre tid på att dra i rattar.

Smarta kampanjer optimeras automatiskt mot ditt mål så att du kan spendera mindre tid på att dra i rattarna. Du kan ställa in ett månatligt budgettak och aldrig överskrida det, och du kan dessutom skapa en kampanj och låta systemet sköta resten. Du kan använda smarta kampanjer för att nå kunder på Google och Google Display Network. Finns oändliga möjligheter att lyckas med ditt google ads konto.

Ännu mer avancerade funktioner som automatiserad budgivning och annonsanpassning finns tillgängliga om det är något du vill prova.

  • Automatiserad budgivning är ett utmärkt sätt att optimera dina annonser.
  • Anpassning av annonser är ett bra sätt att få ett större engagemang för dina annonser.

Med Google Ads på Google Display Network kan du annonsera på över två miljoner webbplatser och 650 000 appar där människor spenderar sin tid.

Med Google Ads på Google Display Network (GDN) kan du annonsera på över två miljoner webbplatser och 650 000 appar där människor spenderar sin tid.

Rikta in dig på ämnen, intressen eller remarketing. Du kan fastställa ett budgettak och spendera inom ramen för den budgeten.

Du kan välja att rikta innehåll om ämnen som passar din verksamhet, eller personer baserat på deras intressen på och utanför Google, eller remarket så att personer som redan har besökt din webbplats fortsätter att se dina google adwords när de navigerar runt på andra webbplatser.

  • Målinriktat innehåll: Använd den här typen av inriktning om du vill nå potentiella kunder som är intresserade av ett visst ämne. Om du till exempel är en e-handelssajt som säljer damkläder och accessoarer kan du använda följande:
  • Kläder och tillbehör > Kläder och tillbehör för kvinnor > Skor och handväskor
  • Mode och skönhet > Kvinnomode > Skor

Google Ads hjälper dig att nå kunder när de aktivt söker information om produkter och tjänster som dina.

Google Ads hjälper dig att nå kunder när de aktivt söker information om produkter och tjänster som dina. Du kan rikta dig till personer utifrån deras intressen, plats, enhet, språk och demografiska bakgrund.

När någon visar intresse för din produkt eller tjänst via Google Search eller YouTube visar vi dem annonser som liknar det som de sökte efter – och till och med visar dem annonser som är relaterade till ett ämne som liknar, men inte är exakt detsamma som det som söktes (om någon till exempel sökte efter “fiskespön” kan vi visa dem annonser för fiskeredskap).

Att ta med sig: Det finns många sätt att annonsera digitalt

Om du inte annonserar på Google borde du göra det! Men det finns även andra sätt att marknadsföra sig på så som facebook.

Annonsera på google är ett utmärkt sätt att marknadsföra ditt företag på nätet. Det är en annonsplattform som kan hjälpa dig att nå nya kunder i exakt det ögonblick då de söker efter din produkt eller tjänst.

Hoppas du nu känner dig mer redo komma igång med ditt Google ads konto!

Vi hoppas att den här artikeln har gett dig en bättre förståelse för hur du kommer igång med Google Ads konto. Vi vill också upprepa att annonsering via Google är ett otroligt kraftfullt verktyg för alla företag. Vare sig du vill få in nya kunder eller återknyta kontakter med gamla kunder finns det många alternativ via Google Ads.
Genom att ta dig tid att förstå hur denna plattform fungerar och vad den kan göra för ditt företag är vi övertygade om att du kommer att lyckas!

Vi använder cookies för att kunna erbjuda dig som besökare bästa möjliga användarupplevelse. Genom att fortsätta använda vår webbplats godkänner du vår användning av cookies. Läs mer om cookies här.