Allmänna villkor /
Terms and conditions
- Allmänt Dessa villkor tillämpas mellan WL Innovation Group AB (”Weblab”) 559208- 5855 och köparen av Weblabs produkter (”Kunden”). Villkoren är tillämpliga på Kundens beställning av Produkten (definierat nedan) och utgör, tillsammans med översänd offert, avtalet mellan Weblabs och Kunden. Vid motstridiga uppgifter mellan översänd offert och de allmänna villkoren äger offerten företräde.
- Produkt Med ”Produkt” menas en hemsida enligt översänd offert. Övriga tjänster, tillägg eller förfrågningar utöver vad som finns angivet i “Uppdragets omfattning” betraktas som förfrågningar och kommer att offereras av Weblab.
- Struktur och arkitektur Innan projektet påbörjas visar Weblab upp Produktens struktur och arkitektur. Detta sker via fysiskt möte eller webbmöte där Weblab visar upp en förstasida av Produkten. Eventuella önskemål från Kunden avseende ändringar av Produktens struktur och/eller arkitektur anges under “Uppdragets omfattning” i översänd offert.
- Tillhandahållande av material Kunden ansvarar för, och garanterar, att uppgifter och material som Kunden tillhandahåller Weblab är korrekta och inte gör intrång i tredje parts immateriella rättigheter. Weblab ansvarar enbart för bilder tillhandahållna av Weblab.
- Projektets början Projektet påbörjas i samband med att både Weblab och Kunden undertecknar den av Weblabs översända offerten, eller sådant annat datum som angetts i den undertecknade offerten. Innan signering har Kunden rätt att begära ändringar av hemsidans struktur och utseende samt framställa önskemål om ytterligare funktionalitet.
- Projektets genomförande Kunden tilldelas en projektledare som kommer att vara tillgänglig och behjälplig under hela genomförandet av projektet. Projektledaren är Kundens kontaktyta för att svara på eventuella frågor och ta emot material. Weblab kommer efter utfört projekt att tillsammans med Kunden planera in ett möte där Produkten visas upp.
- Material från Kund Kunden måste bistå Weblab med eventuellt material i form av bilder, texter och dylikt (”Kundmaterial”) senast sextio (60) dagar efter beställning. I annat fall äger Weblab rätt att fakturera Kunden hela det belopp som beställningen avser. Kunden har därefter ytterligare sex (6) månader på sig att skicka Kundmaterial. I annat fall kommer Weblab leverera Produkten så långt den går att färdigställa. I samband med detta avslutas projektet och Weblab bär ej längre något ansvar för färdigställande av Produkten.
- Projektets slutförande Projektet anses utfört när Weblab utfört de uppgifter som finns angivna i “Uppdragets omfattning” eller vid sådan tidpunkt som anges ovan i punkt 8. Vid utfört projekt kommunicerar Weblab detta via mail, SMS eller verbalt. Skulle Kunden vid upprepade tillfällen tacka nej, avboka eller av annan anledning inte närvara vid uppvisningstillfället betraktas projektet ändå som utfört. I samband med detta ställs faktura ut från Weblab till Kunden.
- Önskemål om ändringar under projektets varaktighet Skulle Kunden kommunicera önskemål om ändringar utöver vad som finns angivet i avtalet betraktas dessa önskemål som tilläggsbeställningar och kommer att offereras av Weblab.
- Önskemål om ändringar efter leverans Kunden kan när som helst, via mail, kontakta Weblab med önskemål om ändringar efter leverans. Dessa önskemål betraktas då som önskemål om prisindikationer och kommer att offereras av Weblab via mail.
- Begränsningar Kunden är själv ansvarig för att undersöka vilka begränsningar och möjligheter som finns i överenskommen plattform. Weblab har inte möjlighet att underrätta Kunden om samtliga begränsningar som finns i överenskommen plattform.
- Relation till plattformen Weblab är ett fristående företag från WordPress Foundation och kan således inte hållas ansvarig för problem eller begränsningar avseende WordPress plattform, dess partners eller leverantörer.
- Information och omfattning Både Weblab och Kund är ansvariga för att ha läst igenom dessa villkor och offerten innan signering. Kunden bär själv ansvar för att denne är införstådd med projektets omfattning innan projektet startar. Weblab ansvarar för att vara införstådd med vilka möjligheter samt begränsningar som finns i överenskommen plattform.
- Tekniskt ansvar Weblab bär inget ansvar vad gäller domän, server, hosting eller funktionalitet på överenskommen plattform eller tjänster/produkter köpta via eller från annan tredje part. Vid signering av avtalet godkänner Kunden att hantera all kontakt avseende ovanstående tjänster direkt med respektive leverantör.
- Hosting Weblab ansvarar för hosting av Kundens hemsida om det anges i Uppdragets omfattning. Kostnaden för detta finns angiven i den av Weblab översända offerten.
- Koppling av domän Efter utfört projekt erbjuds Kunden att koppla en egen domän till Produkten, alternativt att förse Weblab med namn på domänleverantör, inloggningsuppgifter till domänleverantör samt övriga relevanta uppgifter. Vid översändande av dessa uppgifter ger Kunden fullmakt till Weblab att för Kundens räkning köpa tjänster som krävs för att koppla Kundens domän till Produkten. Skulle Kunden välja att avböja eller inte lämna den information som krävs, betraktas projektet ändå som utfört. I samband med detta ställs faktura ut från Weblab till Kunden.
- Betalning Kunden har trettio (30) dagar på sig att betala fakturan från utställningsdatum. Fakturan kommer att ställas ut genom en faktureringstjänst.
- Reklamation Om Kunden önskar framställa reklamation avseende fel eller brist i projektets utförande ska Kunden göra detta senast vid uppvisningstillfället som beskrivs i punkt 9. Kundens rätt att reklamera anses vara förbrukad efter det att Kunden och Weblab genomfört uppvisningstillfälle enligt 9 utan klagomål. Om Kunden inte deltar i uppvisningstillfälle enligt 9 anses rätten att framställa reklamation vara förbrukad när utsatt datum och tid för sådant uppvisningstillfälle passerat. Reklamation eller klagomål befriar inte Kunden från ansvar att betala för utfört projekt.
- Ansvar Weblab ansvarar för skada som orsakats Kunden genom fel eller vårdslöshet i utförande av projektet upp till det belopp som betalats av Kunden för projektet. Weblab ansvarar aldrig för skada som uppkommer på grund av felaktig eller ofullständig information lämnad av Kunden. Weblab ansvarar inte för utebliven vinst eller inkomst, eller annan indirekt skada eller följdskada. Ansvarsbegränsningen gäller dock ej skada som orsakats av grov vårdslöshet eller uppsåt. Kunden ska hålla Weblab skadelöst från krav från tredje man avseende material tillhandahållet av Kund.
- Force majeure Om Weblab förhindras fullgöra sina åtaganden enligt avtalet på grund av omständighet som Weblab inte kunnat råda över såsom blixtnedslag, arbetskonflikt, eldsvåda, naturkatastrof, ändrad myndighetsbestämmelse, myndighetsingripande samt fel eller försening i tjänster från underleverantörer på grund av omständigheter som här angivits, ska detta utgöra befrielsegrund som medför framflyttning av tidpunkt för prestationen och befrielse från skadestånd och andra eventuella påföljder. Om avtalets fullgörande till väsentliga delar förhindras för längre tid än tre (3) månader på grund av ovan angiven omständighet, har Kunden rätt att skriftligen säga upp avtalet. Vid sådan uppsägning har Weblab rätt till ersättning enligt avtalet för utfört arbete och styrkt nödvändig kostnad.
- Immateriella rättigheter All rätt till samtliga immateriella rättigheter som Weblab skapar inom ramen för projektet tillfaller Kunden. Kunden erhåller inte rätt till Weblab immateriella tillgångar eller företagshemligheter annat än vad som anges i avtalet. Vidare erhåller Kunden inte rätt till immateriella rättigheter som skapats utanför ramen för projektet, eller som redan var i Weblab ägo innan projektet inleddes.
- Personuppgifter Weblab kan komma att behandla personuppgifter i förhållande till Kundens representanter i samband med projektets genomförande i syfte att kunna uppfylla avtalet. Weblab är personuppgiftsansvarig i förhållande till sådan behandling. Kunden ansvarar för att alla dess representanter vars uppgifter lämnas till Weblab har tagit del av och godkänt Weblab personuppgiftspolicy för kundkontakter. För en del personuppgifter som Weblab behandlar i samband med projektets utförande är Kunden personuppgiftsansvarig och Weblab personuppgiftsbiträde. I förhållande till sådan behandling gäller det personuppgiftsbiträdesavtal.
- Sekretess Parterna förbinder sig, utan begränsning i tiden, att inte för utomstående avslöja konfidentiell information rörande respektive parts verksamhet. Med ”konfidentiell information” förstås i denna bestämmelse varje uppgift – teknisk, kommersiell eller av annan art – oavsett om uppgiften dokumenterats eller inte, med undantag för uppgifter som är eller blir allmänt kända eller som kommit eller kommer till allmän kännedom på annat sätt än genom parts brott mot denna bestämmelse.
- Meddelanden Meddelanden till den andra parten ska levereras med bud, rekommenderat brev eller e-post till de adresser som senast uppgivits av den andra parten. Meddelande ska anses ha kommit den andra parten tillhanda (a) om det skickats med bud, vid mottagandet, (b) om det skickats med rekommenderat brev, fem (5) dagar efter avsändandet, eller (c) om det skickats med e-post, på dagen för avsändandet.
- Ändringar Ändringar av avtalet ska för att äga giltighet vara skriftligen accepterade av bägge parter, om inget annat avtalats.
- Tvist Svensk lag, utan tillämpning av dess lagvalsregler, ska gälla för avtalet. Tvister som uppstår i anledning av avtalet ska avgöras av allmän domstol.
- General terms and conditions apply between WL Innovation Group AB (“Weblab”) 559208- 5855 and the buyer of Weblab’s products (“Customer”). The terms are applicable to The Customer’s order of the Product (defined below) and constitutes, together with sent proposition, the agreement between Weblab and the Customer. In case of conflicting information between the submitted proposition and the general conditions, the proposition is in precedence.
- Product “Product” means a website according to the proposition. Other services, additions or requests in addition to what is stated in the “Assignment” are considered independent requests and will be offered quoted as additional services by Weblab.
3.Structure and Architecture
Before starting the Project, Weblab shows the structure and architecture of the Product. This takes place via physical meeting or online meeting where Weblab displays a front page of the Product. Any requests from the Customer regarding changes to the Product’s structure and/or architecture are stated under “Assignment” in the submitted proposition.
4.Content Responsibility
The customer is responsible for, and guarantees that, information and content that the customer provides to Weblab are correct and do not infringe the intellectual property rights of third parties. Weblab is solely responsible for images provided by Weblab.
- Project Start
The project starts when the Customer is signing the proposition created by Weblab, or by any other date, specified in the signed proposition. Before signing, the Customer has the right to request changes to the website’s structure and appearance as well as make requests for additional functionality.
- Implementation of the Project
The customer is assigned a Project manager who will be available throughout the implementation of the project. The project manager is the main contact, to answer any questions and receiving feedback and content. After the completed project, Weblab will together with the Customer schedule a meeting where the Product will be displayed.
- Content provided by Customer
The customer must assist Weblab with material (“Customer content”) such as images, texts and more, no later than sixty (60) days after signing. Otherwise, Weblab has the right to invoice the Customer for the entire amount of the order. The customer then has another six (6) months to send Customer Content. Otherwise, Weblab will deliver the Product as far as it can be completed. In regards to this, the project ends and Weblab no longer bears any responsibility for completion of the Product.
- Project Completion
The project is considered completed when Weblab has completed the tasks specified in “Scope of Assignment” or at such time as specified above in point 8. When the project is completed, Weblab communicates this via email, text message or verbally. If the Customer repeatedly declines, cancels or for some other reason does not attend the displaying of the final Product, the project will still be considered completed. In such unfortunate event, an invoice is issued from Weblab to the Customer.
- Requests for essential changes during the duration of the Project. Should the Customer communicate requests for changes beyond what is stated in the agreement, additional fees will apply and will be quoted by Weblab separately.
- Requests for Changes Post Delivery
The customer can at any time, via email, contact Weblab with requests for changes post delivery. These requests are then regarded as independent requests for receiving price indications and will be offered by Weblab via email.
- Limitations
The customer is himself responsible for investigating what limitations and possibilities exist in the agreed platform. Weblab is not in a position to notify the Customer of all the limitations found in the agreed platform.
- Relationship to the Platform
Weblab is an independent company from the WordPress Foundation and thus cannot be held responsible for problems or limitations regarding the WordPress platform, its partners or suppliers.
- Information and Scope
Both Weblab and Customer are responsible for having read the Terms and Conditions and the Proposition before signing. The customer is responsible for ensuring that he/she is aware of the scope of the project before the project starts. Weblab is responsible for being aware of the possibilities and limitations of the agreed platform.
- Technical Responsibility
Weblab bears no responsibility in terms of domain, server, hosting or functionality on the agreed platform or services/products purchased via or from other third parties. Upon signing the agreement, the Customer agrees to handle all contact regarding the above services directly with the respective supplier.
- Hosting
Weblab is responsible for hosting the Customer’s website if it is stated in the Project Summary/ Scope of the assignment. The cost for this is then clearly stated in the quotation sent by Weblab.
- Domain Connectivity
After the project has been completed, the Customer is offered to connect its own domain to the Product, alternatively providing Weblab with the name of the domain provider, login details for the domain provider and other relevant information. When sending this information, the Customer authorises Weblab to purchase services on behalf of the Customer that are required to connect the Customer’s domain to the Product. Should the Customer choose to decline or not provide the required information, the project will still be considered completed. In connection with this, an invoice will be issued from Weblab to the Customer.
- Payment
The customer has thirty (30) days to pay the invoice from the exhibition date. The invoice will be issued through an invoicing service.
- Complaint
If the Customer would like to make a complaint regarding errors or deficiencies in the execution of the project, the Customer must do so at the latest at the demonstration event described in point 9. The Customer’s right to complain is considered exhausted after the Customer and Weblab have completed the demonstration event according to 9 without complaint. If the Customer does not participate in the demonstration event according to 9, the right to make a complaint is considered to have been exhausted when the scheduled date and time for such demonstration event has passed. Claims or complaints do not release the Customer from responsibility to pay for the completed project.
- Liability
Weblab is responsible for damage caused to the Customer through errors or negligence in the execution of the project up to the amount paid by the Customer for the project.
Weblab is never responsible for damage that occurs due to incorrect or incomplete content and information provided by the Customer. Weblab is not responsible for lost profit or income, or other indirect or consequential damage. However, the limitation of liability does not apply to damage caused by gross negligence or intent.
The customer shall indemnify Weblab from claims by third parties regarding material provided by the customer.
- Force majeure
If Weblab is prevented from fulfilling its obligations under the agreement due to circumstances beyond Weblab’s control, such as lightning strike, labor conflict, fire, natural disaster, changed authority regulation, authority intervention and errors or delays in services from subcontractors due to circumstances specified here, this shall constitute ground for exemption which brings forward the time of performance and relief from damages and other possible penalties. If the fulfilment of the agreement to essential parts is prevented for longer than three (3) months due to the above-mentioned circumstance, the Customer has the right to terminate the agreement in writing. In the event of such termination, Weblab is entitled to compensation according to the agreement for work performed and proven necessary costs.
- Intellectual Property Rights
All rights to all intellectual property rights that Weblab creates within the framework of the project belongs to the Customer. The customer does not obtain rights to Weblab’s intangible assets or trade secrets other than as stated in the agreement. Furthermore, the Customer is not entitled to intellectual property rights that were created outside the scope of the project, or that were already in Weblab’s possession before the project began.
- Personal Data
Weblab may process personal data in relation to the Customer’s representatives in connection with the implementation of the project in order to be able to fulfil the agreement. Weblab is responsible for personal data in relation to such processing. The customer is responsible for ensuring that all its representatives whose information is provided to Weblab have taken note of and approved Weblab’s personal data policy for customer contacts.
For some personal data that Weblab processes in connection with the execution of the project, the Customer is the personal data controller and Weblab is the personal data assistant. In relation to such processing, the personal data processing agreement applies.
- Privacy
The parties undertake, without limitation in time, not to disclose to outsiders confidential information concerning the respective party’s business. In this provision, “confidential information” means any information – technical, commercial or of any kind – regardless of whether the information is documented or not, with the exception of information that is or becomes generally known or that has come or will come to public knowledge in a way other than through party’s breach of this agreement.
- Notice
Notices to the other party must be delivered by courier, registered letter or by email to the addresses most recently provided by the other party. Notice shall be deemed to have reached the other party (a) if sent by courier, upon receipt, (b) if sent by registered mail, five (5) days after posting, or (c) if sent by email , on the day of dispatch.
- Changes
Changes to the agreement must be accepted in writing by both parties in order to be valid, unless otherwise agreed.
- Dispute
Swedish law, without application of its choice of rules of laws, shall apply to the agreement. Disputes that arise due to the agreement must be settled by general court.